![]() |
Administrators :G. Delacroix, G. Korent | |
| Forum \"Projet - Le Gros Ventre - Project\" |
Not logged | Login
|
|
| Online:There are 7 online. Click here to see more | ||
Register |
Profile |
Private messages |
Search |
Online | Help
| Create a free blog | ||
![]() | ||
|
| ![]() | ![]() |
| Author : | Topic: Marcel C. | Bottom |
| G. Korent admin Posts : 1287 |
Gunter, Yes you can send them to me ..... Oui vous pouvez me les envoyer ..... Gilles | ||||
| Gilles LGV site http://www.bonhrichard.com/grosventre.html |
| Rpowell Posts : 346 |
Hello Gunter, The carving progress photos would certainly be appreciated. I send my photos directly to Gilles and it works quiite well. I still haven't figured out how Jean Paul and Marcel put the captions on their photos, however. ------------ Des photos prises pendant le travail seraient bienvenues. J'envoi mes photos à Gilles et çà marche assez bien. Mai je ne comprends toujours pas comment Jean Paul et Marcel ajoutent leurs commentaires aux photos. Regards Bob --Last edited by G. Korent on 2006-06-17 16:13:45 -- |
| Gunter Posts : 14 |
Thanks Bob, I have sent some photos to Gilles. --------- J'ai envoyé une série de photos à Gilles. Regards Gunter --Last edited by G. Korent on 2006-06-17 16:14:14 -- |
| G. Korent admin Posts : 1287 |
Les photos ont été affiché ICI The photos were posted HERE Gilles --Last edited by G. Korent on 2006-06-17 16:21:13 -- | |||
| Gilles LGV site http://www.bonhrichard.com/grosventre.html |
| jpb Posts : 959 |
Bonjour, Sur les photos, l'équipage de Marcel est super, mais lorsqu'on peut admirer le travail de visu et se rendre compte de la taille des personnages, on se demande comment il fait! encore bravo Je suis certain que durant les 2 prochains mois l'équipe va encore s'agrandir, n'est-ce pas Marcel? Très heureux d'avoir pu se rencontrer. JPB |
| Bosco Posts : 1059 |
Quel plaisir d'avoir pu rencontrer Jean-Paul et Madame que je salut ici, un réel bon moment, trop court à mon avis. L'équipage a reçu le commandant qui pour la campagne de St. Malo est à bord. Le personnel du "Rhône" doit en effet se complèter. Mais pour le moment plus d'image du "Rhône" il est en mission. | |||
| Marcel COLLON -F- Crozon-Morgat |
| Chris.80 Posts : 74 |
Bravo,Mardi 20, j'ai pu admirer et le "Rhone" et son équipage merveille que j'ai étudier tout à loisir. Maintenant que la retraite à sonner on va pouvoir commencer.Christian -------------- Congratulations Marcel. I saw Le Rhone on tuesday the 20th. I was able to take my time looking at your marvelous work on the crew. Now that retirement is near, I will be able to start. --Last edited by G. Korent on 2006-06-23 06:31:44 -- | |||
| Christian |
Bienvenu au club Christian, maintenant vous n'allez plus sortir de votre atelier , mais attention à madame qui se désolera de ne plus vous voir de la journée ![]() ---------------- Christian, welcome to the club. We will not come out of your worshop anymore but be careful, your wife will not be please when she won't see you during the day ![]() JPB --Last edited by G. Korent on 2006-06-23 06:29:25 -- |
| Chris.80 Posts : 74 |
Désolé pour elle car elle doit encore travailler 1 an et demi. -------------- I feel sorry for her as she must be working for another year and half. :/ --Last edited by G. Korent on 2006-06-23 06:25:59 -- | |||
| Christian |
| Pierre Blanc Posts : 410 ![]() |
Bonjour Marcel. Désolé de devoir remonter le temps mais je découvre tous les jours des choses intéressantes sur ce forum. Parmis les objets d'excellentes factures que vous nous avez montré, j'ai remarqué à la page 14 de ce topic les chevilles munies d'un crochet et d'un anneau destinées au grèement des canons. Elles sont bien réussies (mieux que les miennes). Puis-je vous demander quelle méthode vous avez utilisé pour les réaliser? Je m'étonne que personne ne vous l'ait déjà demandé. A + , j'espère . ----------------------- Sorry to have to backtrack, but every day I am finding something interesting on this forum. Among the very nice work you are showing us, on page 14 of this topic I noticed the bolts fitted with a hook and ring used for gun rigging. They are very well made (better than mine). Can I ask you about the method you used to make them? I am surprised that no one has already asked. --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:15:06 -- | |||
| Pierre B |
Bonjour Pierre, Pour les crochets j'ai utilisé du laiton que j'ai mis en forme, puis à l'emplacement de l'anneau j'ai fait un léger plat pour pouvoir percer. Ensuite noicir au bronzage à froid pour canon (de fusil de chasse). -------------- The hooks are made out of brass. The bolt has been flattened and drilled for the ring. It was then blackened with cold gun barrel blueing. ![]() Bon courage / good luck --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:18:03 -- | |||
Merci Marcel, la réponse a été rapide. Je vais encore pinailler, le diamètre du laiton c'est quoi ? A l'echelle 1/48 ce n'est pas très gros... ------------- Thank you Marcel. What is the diameter of the brass? Quite small at 1:48.... --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:19:25 -- | |||
| Pierre B |
c'est du 0,8 mm --------- It is 0.8 mm --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:19:43 -- | |||
Merci Marcel encore une fois. Je ne vous ennuie plus avec mes questions. Je vais refaire mes chevilles ... ![]() ----------- Again thank you Marcel. I will not nbother you again with my questions. I am redoing my bolts .... --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:20:40 -- | |||
| Pierre B |
Pas de problème c'est un plaisir ![]() --------- No problem. It is a pleasure --Last edited by G. Korent on 2006-08-20 16:21:06 -- | |||
| fantomas Posts : 135 ![]() |
Bonjour Marcel Le "Rhône" étant de retour de mission . Quelles seront les prochaines étapes des travaux sur votre GV ? Les retrouvailles furent-elles émouvantes ? ------------------- Le Rhone is back for campaign. What will the next construction stages be on your GV. Was it emotional to get your GV back? patrik --Last edited by G. Korent on 2006-09-05 05:35:08 -- | |||
| THE SOVEREIGN OF THE SEAS |
Les retrouvailles furent un peu laborieuses, grand nettoyage afin d'ôter la poussière recouvrant le "Rhône" de la poupe à la proue. Puis repositionnement de certaines écoutilles inversées lors de manipulations. Le travail en cours est l'installation des baux sur le gaillard d'avant. Bientôt des images ![]() ------------- Getting GV back was long awaited. A lot of dust on Le Rhone; from bow to stern. Then I have to re-position a few hatches that were moved. ![]() I am working on installing the fore-deck beam. Photos to come soon. --Last edited by G. Korent on 2006-09-05 05:38:13 -- | |||
Bonjour Marcel, En voyant les belles empreintes laissées dans les vitrines par les socles des modèles, je pense qu'il y avait de quoi dépoussièrer Mais enfin, la poussière de St Malo n'est pas n'importe quelle poussière, c'est ainsi lorsqu'on expose dans une région aride et sèche ![]() ------------ Seing the dust left in the cases, I think that there is a lot of dusting to be done on the model ![]() Dust from St Malo is not any dust. It is what you get while exhibitting in a dry region ![]() JPB --Last edited by G. Korent on 2006-09-05 05:41:36 -- |
Bonjour Marcel. Même avec de la poussière ça doit faire plaisir de retrouver son bébé. J'ai eu l'occasion de l'admirer à St Malo il y a quelques jours, il est très beau, notamment la mise en scène du pont, la seule chose que l'on peut regetter c'est qu'on ne puisse pas voir un peu mieux l'intérieur de la coque. Bonne continuation. --------------------- It must be nice to be reunited with your "baby" even if it is covered with dust. A few days ago, I was lucky enough to admire it in St Malo. It is beautiful; especially the deck setup. The only thing one regrets is not enough view of the interior of the hull. --Last edited by G. Korent on 2006-09-05 05:26:52 -- | |||
| Pierre B |
|
| ![]() | ![]() |
Get a free forum!
AceBoard Free Forum v 5.3
Download Premium Web Templates!