![]() |
Administrators :G. Delacroix, G. Korent | |
| Forum \"Projet - Le Gros Ventre - Project\" |
Not logged | Login
|
|
| Online:4 guests are browsing the forum | ||
Register |
Profile |
Private messages |
Search |
Online | Help
| Create a free blog | ||
![]() | ||
|
| ![]() | ![]() |
| Author : | Topic: Marcel C. | Bottom |
| aruzand Posts : 240 |
Oups ! Il y a eu une fausse manoeuvre! | |||
| André Ruzand |
| Pierre Rouanne Posts : 428 modéliste Breton |
Pour le Rhône, les canons du 6 pesaient environ 840Kg + l'affut cela devait tourner autour de 1100Kg. Il y avait 7 hommes pour un canon de 6. ------------- The guns on Le Rhône would weigh about 840kg + the carriage; so in total around 1100kg. There would have been 7 men for a gun of 6lb. Pierre --Last edited by G. Korent on 2006-04-14 16:52:07 -- |
| fantomas Posts : 126 ![]() |
Il y a un lien fort intêressant ---------- An interesting link: http://perso.wanadoo.fr/gerard.delacroix/technique/canonserre.jpg Il est fort probable que la position d'amarrage des canons dépendait de la mission du navire . En temps de guerre ou d'attaque imminente la position devait être " dit à la serre "pour des raisons de rapidité en cas d'attaque . La position "dit à vache " devait être en temps de paix ou de fort tanguage . ---------- The storing of the guns was most likely subject to the mission of the ship. Dans cet article un canon de 48 livres nécessitait 15 marins pour les manoeuvres . ---------- In this article it is said that for a gun of 48, 15 sailors were needed. http://perso.wanadoo.fr/gerard.delacroix/technique/48.htm --Last edited by G. Korent on 2006-04-14 16:55:19 -- | |||
| THE SOVEREIGN OF THE SEAS |
| Adam Posts : 56 |
__________ Bob, Could you make a few more comments about India Ink? Where did you buy it? Is it solid, or can you make a water solution before mixing? Thanks in advance ---------------- Pourriez vous donner quelques commentaires supplémentaires à propos de l'encre de chine? Ou l'avez vous acheter? Est de forme solide ou pouvez la diluer avec de l'eau? Adam --Last edited by G. Korent on 2006-04-15 07:44:00 -- |
Marcel, I know this is a silly question but what is it - black gouache paint? How much do you add it? Could you provide more details? Thanks ----------- Cela va peut être être une question idiot mais la gouache; qu'est ce que c'est? Adam --Last edited by G. Korent on 2006-04-15 07:45:25 -- |
| Rpowell Posts : 346 |
Adam, I'm not sure I know what else to say. The trick is to experiment and use just enough water-proof black India ink to tint the Titebond II or other yellow glue to the desired darkness. The final color can vary from grey to black, depending on the amount of India ink added. The tinted glue is then stored in a separate container and applied just like the normal untinted glue. Used in moderation, it does not seem to affect the adhesiveness of the glue. When the glue has dried and planks are sanded it leaves a nice well defined colored joint For the moment I've forgotten the brand of India Ink that I used (I think it was Carters), but it is commonly available in stationery and office supply stores Magic markers applied along the edge of the plank before gluing the planks also works, but care must be taken to avoid bleeding into the planks. It's best to use to use a somewhat drier Magic marker. Also the Magic Marker tends to bleed if used on the butt joints. -------------------------- Jen e sais pas trop ce que je peux ajouter. Il faut expérimenter et utiliser juste assez d’encre de chine pour tinter la colle pour obtenuir le foncé voulu. La couleur obtenue peut aller du gris au noir selon la quantité d’encre mélangé. La colle collorée est ensuite conservée à part et utilisée comme de la colle ordinaire. Quand la colle est sèche les bordés sont simplement poncés pour donner un beau joint colloré. Pour le moment je ne me rapelle pas la marque de l’encre de chine (peut être Carters) mais elle se vend dans la pluspart des papéteries. L’utilisation de marqueurs sur le côté des bordés marche aussi très bien, mais il faut faire attention que le bois ne s’impreigne pas. Le mieux est d’utiliser un marqueur qui est un peu sèché. Regards Bob --Last edited by G. Korent on 2006-04-15 07:58:33 -- |
Bob, What about glue stability? Can I make it "for a year ahead" quantity? I used so far either pencil or marker, but I really like the way Marcel ship deck looks. Thanks for your suggestions. I will do some experiments. Adam ________ Jean Paul, If you see this message, could you comment how did you made caulking simulation on your ship? ----------------------------- Bob, Est ce que la colle reste stable? Puis en mélanger une bonne quantité à la fois? Jusqu'à présent je n'ai utilisé qu'un crayon ou marqueur mais j'aime beaucoup le résultat montré sur le pont de Marcel. Merci pour vos suggestions. Je vais expérimenter. ------------------ Jean Paul, Si vous lisez ce message; comment avez vous fait votre calfaltage sur votre modèle? Best regards, Adam --Last edited by G. Korent on 2006-04-15 08:02:25 -- |
| jpb Posts : 942 |
Bonjour Adam, Mon calfatage est fait de la manière la plus classique qui soit, à savoir des bandelettes de papier Canson noir collées entre chaque virure (il doit y avoir des photos quelque part). -------------- My caulking is made in a very classic manner; strips of black paper glued to the edge of the planks (there must be photos somewhere) JPB --Last edited by G. Korent on 2006-04-15 13:49:10 -- |
Jean Paul, Thanks for prompt answer - I found some examples on your 2nd page. Now I have a real dilemma ------------- Merci pour votre réponse rapide - J'ai trouvé quelques examples sur votre deuxième page. Maintenant je ne sais plus. Adam --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:02:15 -- |
| Bosco Posts : 1056 |
Voici le premier coffre Here is the first trunk. ![]() ![]() ![]() A suivre .... To be continued ... --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:02:48 -- | |||
| Marcel COLLON -F- Crozon-Morgat |
| jpb Posts : 942 |
Marcel, à combien etes-vous dans votre atelier? ![]() ---------- Marcel, How many people in your workshop? Joyeuses Paques à tous ![]() Happy Easter all ![]() JPB --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:03:43 -- |
| Pierre Rouanne Posts : 428 modéliste Breton |
Il y travaille de 2h le matin à 10h le soir. On ne peut rien derrière ça. ------------ He works from 2 AM to 10 PM. Pierre --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:04:14 -- |
| Rpowell Posts : 346 |
Yes Adam, regarding stability; I have kept the mixture in a standard capped glue bottle for at least six months. You almost have to save the mixture for the duration of a particular task, to assure uniform color. I have used the method not only on deck planks but in assembling frame futtocks. The result is a nice separation line between the futtocks. I'll see if I have a photo of the India ink glue line method to send via Gilles. In the meantime Jean Paul's classic method looks fine and is used by many modelers. ----------------------------- En ce qui concerne la stabilité, Oui Adam; j’ai conservé le mélange dans une petite bouteille pour au moins 6 mois. Il faut en quelque sorte conserver le mélange pour la durée du projet pour assurer une couleur uniforme. Cette méthode a été utilisé non seulement pour le bordage du pont mais aussi pour les joints entre les allonges de couples. Le résultat est une belle séparation des éléments. Je vais voir si j’ai une photo pour Gilles puisse l’afficher. La méthode classique utilisée par Jean Paul est bien et pas mal de modèlistes l’utilisent. Bob --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:17:16 -- |
Marcel, Beautiful ship. Very inspirational. Is the deck all Swiss Pear? The center colour is lighter. Another question - Did you glued you cannons and coiled ropes to the deck? I always wonder how does one keep everything in place and order adding another layer (adding deck) above it. Again, your ship is just marvelous. -------------------------------- Beau navire. Une inspiration. Est-ce que tout le pont est en poirier ? La partie centrale semble être plus claire. Une autre question – Avez vous colloé les canons et manoeuvres sur le pont ? Je me demande toujours comment garder l’accastillage en place avant d’ajouter un pont au dessus. Encore une fois, votre modèle est merveilleux. Adam --Last edited by G. Korent on 2006-04-16 16:20:44 -- |
Hello Adam, La gouache c'est ça This is gouache. ![]() --Last edited by G. Korent on 2006-04-17 09:23:49 -- | ||||
Hello Adam, Le navire est entièrement en poirier, excepté les lisses qui sont en buis. Les variantes de couleurs du pont sont dûs uniquement à une sélection parmis les planchettes de poirier, dont je dispose. Pour le collage de l'accastillage (canons etc...) il est réalisé à la colle bois et dilué dans beaucoup d'eau pour les manoeuvres. --------------- The ship is entirely built out of pearwood excep for the rails where I used boxwood. The different colours on the decks are due to selection among the board I have available. As for gluing the fittings (guns, etc...) I use wood glue. For the tackle the same glue is mixed with water (lots of water. --Last edited by G. Korent on 2006-04-17 09:27:58 -- | ||||
Quelqu'un peut-il me dire par quoi était recouvert le dessus du four à pain ? Etait-il non recouvert comme sur l'image ? --------------- Can someone tell me what kind of covering was installed on top of bread oven? Or can I leave it like on the image below? ![]() A vos commentaires ------ Open for comments... --Last edited by G. Korent on 2006-04-18 17:51:57 -- | |||
| G. Korent admin Posts : 1287 |
As was said here: http://forum.aceboard.net/5500-323-29063-0-Four-pain.htm The bread oven was not covered. --------------- Le four à pain n'était pas recouvert. Voir le lien suivant: http://forum.aceboard.net/5500-323-29063-0-Four-pain.htm | |||
| Gilles LGV site http://www.bonhrichard.com/grosventre.html |
|
| ![]() | ![]() |
Get a free forum!
AceBoard Free Forum v 5.3
Download Premium Web Templates!